NLFR

Platform voor de metaal- & staalverwerkende industrie
Vakkundige medewerkers en aangepast materieel zijn belangrijke troeven
De nieuwe multifunctionele verbreedbare euro-dieplader, op maat gemaakt door een Duitse fabrikant.

Vakkundige medewerkers en aangepast materieel zijn belangrijke troeven

De Jan van Dam Group biedt zijn klanten een full-serviceconcept voor het transport van machines, automatiseringssystemen en roboticaoplossingen van bij de fabrikant naar de eindklant. Daarvoor zijn vakkundige chauffeurs en monteurs en geschikt materieel van cruciaal belang. Om op de stijgende vraag naar het vervoer van nog grotere machines in te spelen, nam de firma onlangs een nieuwe multifunctionele, op maat gemaakte trailer in gebruik. Zo breidt Jan van Dam het aanbod nog maar eens uit.

Met deze trailer kunnen zelfs de grootste machines droog getransporteerd worden.

Al meer dan 35 jaar staat de naam Jan van Dam synoniem voor betrouwbaar en veilig machinetransport. De groep, bestaande uit Jan van Dam Machine Transport en Jan van Dam Global Machine Logistics als expediteur, heeft met zijn totaalconcept een sterke reputatie opgebouwd bij klanten in de meest uiteenlopende sectoren, zoals de machinebouw, de metaalbewerking, de staalbouw, de industrie, de techniek, maar ook de voedingsindustrie. 

“We staan in voor het transport van nieuwe machines tussen fabrikant en eindklant, maar ook voor industriële verhuizingen, de volledige afhandeling containerzendingen, de formaliteiten op het vlak van douane en fiscaliteit en zelfs de (tijdelijke) opslag in onze eigen magazijnen”, vertelt Stef van Dam. “Een opdracht stopt in de meeste gevallen ook niet voor de deur van de eindklant. We rollen machines, productielijnen, automatiseringssystemen of roboticaoplossingen ter plaatse af, transporteren ze op een veilige en efficiënte manier door de productie en zetten ze op hun plaats. Steeds vaker doen klanten een beroep op onze diensten voor mechanische installatie en ondersteuning van testen vóór de inbedrijfstelling.”    

Met deze trailer kunnen zelfs de grootste machines droog getransporteerd worden.

Nieuwe euro-dieplader op maat

‘Standaard’ bestaat niet voor Jan van Dam, want voor elk project wordt een turnkey-oplossing uitgewerkt. Het gaat steeds weer om kostbare en vaak imposante machines van verschillende hoogtes en breedtes, waardoor vervoer, montage en verankering voorzichtig en netjes moet gebeuren. Dat is alleen maar mogelijk als je kan rekenen op een team van adviseurs, chauffeurs en monteurs die hun métier door en door kennen en die ook nog eens laat werken met het beste materieel. Bij Jan van Dam kiezen ze dan ook bewust voor de meest vooruitstrevende transportmiddelen en technieken voor het transporteren, laden en lossen: trailers en opleggers, trekkers en bakwagens, montagebussen, autolaadkranen, heftrucks en hoogwerkers, compactkranen, hijsportalen en diverse interne transportmaterialen.

Jan van Dam staat voor vakkundige medewerkers en hoogwaardig, up-to-date materieel.

“We blijven continu investeren om dat materieel up-to-date te houden en af te stemmen op de behoeften. Zo merken we al langer dat de machines alsmaar groter worden. Net daarom was er nood aan een bijkomende trailer, waarmee we precies op die vraag konden inspelen,” geeft Stef van Dam aan. “We gingen niet over één nacht ijs. Zo maakten we eerst een intern lastenboek, waarin we duidelijk aangaven wat we met de nieuwe wagen wilden uitvoeren en welke eigenschappen daarvoor belangrijk waren. Uiteindelijk lieten we bij een Duitse fabrikant onze nieuwe multifunctionele verbreedbare euro-dieplader bouwen, maatwerk geheel afgestemd op onze wensen en behoeften. Hij heeft een hoogte van 4 meter onder het dak en een vrije inwendige breedte van 3,5 meter met een maximale breedte van 6 meter. De maximale lengte in het bed bedraagt 10 meter, het totale laadvermogen 40 ton. Het laat ons toe om zelfs de grootste machines droog te transporteren. Bovendien voorkomt de constructie dat de zeilen van de wagen tegen de machine drukken, waardoor tijdens het transport geen beschadigingen kunnen ontstaan. Deze drie-assige trailer mag dan groot en lang zijn, de hydraulische sturing en vering zorgt ervoor dat hij soepel rijdt en draait. Deze investering is echt uniek: de eerste euro-dieplader in zijn soort in de Benelux, die maakt dat we klaar zijn voor de uitdagingen van vandaag en morgen.”    

Het is de eerste euro-dieplader in zijn soort in de Benelux.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?