NLFR

Platform voor de metaal- & staalverwerkende industrie
Power skiving oplossing 2-3 keer sneller dan tandwielschaven

Power skiving oplossing 2-3 keer sneller dan tandwielschaven

Sandvik Coromant maakt de productie met één enkele opstelling mogelijk op een bewerkingscentrum

Een nieuwe power skiving oplossing, bestaande uit CoroMill® 178 en CoroMill 180 frezen van Sandvik Coromant wordt vrijgegeven, om fabrikanten in de auto-industrie te helpentandwiel- en spiebaan-componenten in één opstelling op een multi-task machine of bewerkingscentrum te produceren. Skiving processen zijn vele malen sneller dan schaven en flexibeler dan brootsen, en worden in snel tempo een efficiënt en flexibel alternatief voor de productie van tandwielen en spiebanen.

De power skiving oplossing van Sandvik Coromant bestaat uit massieve hardmetaal- (schacht en asgat) en wisselplaatfrezen. CoroMill 178S (volhardmetaal) wordt gebruikt voor toepassingen waarbij een hoog volume en een hoge toerentalbewerking met een lange standtijd vereist is, terwijl CoroMill 178H (poeder metallurgie HSS) bedoeld is voor algemeen gebruik bij hoeken of kleine diameters. Deze gereedschappen bieden de hoogste gereedschapsnauwkeurigheid ten aanzien van rondloop en vertanding vergeleken met wisselplaatgereedschappen, en bieden zo een beter nabewerkingsprofiel van het tandwiel en de spie. Reconditionering kan doorgaans tot 10 keer worden uitgevoerd, afhankelijk van de kwaliteit van het gereedschap.

CoroMill 180 wisselplaatfrezen zijn bedoeld voor hoge volumes, voorbewerken op een breed bereik aan tandwielen (module 2-9). Een van de vele opmerkelijke kenmerken is een positieve spaanhoek voor een licht snijdende werking en de mogelijkheid van droog bewerken, hetgeen een besparing betekent van koelmiddelkosten en helpt bij het beschermen van het milieu.

“Het power skiving freesprogramma kan zowel een hoog productievolume als geoptimaliseerd nabewerkingsprofiel bieden,” zegt Harish Maniyoor, Global Product Manager, Industry Segment Automotive bij Sandvik Coromant. “In combinatie met de mogelijkheid om met één opstelling te bewerken, verbeteren de gereedschappen de kwaliteit en besparen ze tijd en kosten. Feit is dat cyclustijdreducties van ca. 50% verwacht kunnen worden vergeleken met tandwiel-schaven, waardoor de kosten per component aanzienlijk worden verlaagd. Het is ook noemenswaardig dat skiving flexibeler is dan tandwielfrezen voor het produceren van nieuwe, compacte transmissies voor de auto-industrie.”

Alle gereedschappen zijn geconstrueerd als maatwerkoplossingen om aan de exacte behoeften van de klant te voldoen. Met het juiste ontwerp, zal het proces bij de productieniveaus tot wel 15 keer sneller blijken dan schaven en flexibeler dan brootsen met een betere kwaliteit. De ontwikkeling biedt ook een grotere procesflexibiliteit voor eindklanten, waarbij de productie naar eigen bewerkingscentra wordt verplaatst en niet langer plaatsvindt op specifieke bewerkingsmachines bij toeleveranciers. Daarnaast zal de procesbetrouwbaarheid toenemen, met minder ongeplande stops.

Fabrikanten in de auto-industrie zullen het meeste profiteren, omdat de gereedschappen nieuwe ontwikkelingen ondersteunen in hybride auto’s, evenals de elektrische mobiliteit voor auto’s, vrachtwagens, tractoren en graafmachines. Typische toepassingen zijn onder andere inwendige en uitwendige tandwielen en spiebanen – en cilindrische rechte- en spiraalvormige tandwielen – voor transmissies in de auto-industrie, evenals een scala van andere tandwielen, koppelingscomponenten, spiebanen, assen, synchronisatieringen en CV-koppelingen.

Ga voor meer informatie naar www.sandvik.coromant.com/nl-nl/products/coromill_178www.sandvik.coromant.com/nl-nl/products/coromill_180

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?