- Nieuws
- Oppervlaktebehandeling
- Plaatbewerking
- Verspaning
- Maintenance
- Automatisering
- Lassen
- Toelevering
Een bedrijf wordt niet zomaar honderd jaar oud. Dat vraagt om toewijding om klanten telkens weer op hun wenken te bedienen en de innovatiekracht om de grenzen te blijven verleggen. Dat de Hoffmann Group in 2019 een eeuw oud is, vormt daar het beste bewijs van. Twee jaar geleden nog lanceerde het een collectie van persoonlijke beschermingsmiddelen, ter aanvulling van de bestaande oplossingen in gereedschappen en bedrijfsinrichting. De metaalbewerker krijgt zo een one-stop-shop voor al zijn materialen met dezelfde service waar Hoffmann al jaren om bekend staat.
De Hoffmann Group behoeft weinig introductie bij metaalbewerkers. Dagelijks komen 80 ton aan gereedschappen binnen in het distributiemagazijn in Nürnberg. Eenzelfde hoeveelheid gaat ook weer binnen 24 uur richting de klanten met een breed aanbod in verspaning, spantechniek, meettechniek, slijp- en snijtechniek, schroefgereedschap, grijp-, snij- en slaggereedschap, hand- en montage gereedschap, bedrijfsinrichting en werkplaatsbenodigdheden. Sinds twee jaar is daar een categorie aan toegevoegd: persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM). PBM specialist Kristof Dierckx: “Dat PBM tot een vierde catalogusdeel is uitgegroeid is eigenlijk gekomen op vraag van klanten. Zij zijn op zoek naar een one-stop-shop om al hun aankopen te kunnen bundelen en dan liefst zo efficiënt en zo eenvoudig mogelijk. Dat is de e-shop van Hoffmann ten voeten uit.”
Metaalbewerkers kunnen hun medewerkers met de PBM van Hoffmann van kop tot teen gaan beschermen. “De collectie is zodanig samengesteld om tot een mooi evenwicht te komen”, geeft Dierckx aan. “Enerzijds in producten en bescherming, maar anderzijds ook in prijs-kwaliteit. Elke klant heeft immers zijn eigen eisen, zijn eigen budget. Daar willen we aan tegemoetkomen door een breed aanbod.” Dat beperkt zich overigens niet tot de catalogus. Men kan ook het volledige aanbod van de door Hoffmann zorgvuldig geselecteerde leveranciers erop naslaan en via de e-shop bestellen. Dierckx: “Het verschil zit hem in de levertermijnen. Alles wat in onze catalogus staat, valt onder onze bekende servicevoorwaarden: binnen de 24 uur geleverd met een nauwkeurigheid van meer dan 99%. Maar in de praktijk zijn we zelfs nog sneller. Zo kunnen klanten hun stock tot het minimum beperken. Voor het andere materiaal hangt dat af van de leverancier.”
De service van Hoffmann gaat echter nog een stapje verder. Net zoals voor de gereedschappen, heeft het bedrijf ook PBM-specialisten in huis en daarnaast goederenuitgifte-systemen die uitermate geschikt zijn voor de uitgifte van enkele stuks. “Door het gevarieerde aanbod is het niet altijd evident om de juiste keuzes te maken. Onze PBM specialisten gaan daarom ter plaatse de klanten adviseren welke PBM ingezet moet worden tegenover het betreffende risico. Steeds conform de meeste recente wet- en regelgeving”, stipt Dierckx aan. “Maar mensen hechten ook meer belang aan ergonomie en comfort. Tevreden medewerkers zijn immers minder snel geneigd om een andere uitdaging te zoeken. We willen daar op inspelen door bijvoorbeeld passessies aan te bieden om veiligheidsbrillen, oordopjes en schoenen op maat aan te meten.” Er is intussen al heel wat interesse, zowel vanuit bestaande als nieuwe klanten. De helft van de bestellingen loopt digitaal. Preventieadviseurs hebben daar meteen ook alle datasheets ter beschikking. “Dit is nog maar het begin. De komende jaren gaan we het pakket nog verder uitbreiden met onze service erbij. Daar staan we bekend voor, dat blijven we ook waarmaken”, besluit Dierckx.