Op LogiMAT 2025 (11 tot 13 maart), Europa’s belangrijkste beurs voor intralogistiek, presenteert Remmert energiezuinige oplossingen voor de geautomatiseerde opslag en verwerking van staven, buizen, profielen en plaaten en objecten met grote volumes.
Wanneer goederen niet op een standaardpallet passen, komen de materiaalstroomoplossingen van Remmert in beeld. Op de LogiMAT van dit jaar stelt het familiebedrijf zijn honingraatopslagsystemen voor lange goederen centraal. Met deze opslagsystemen kunnen staven, buizen of profielen worden opgeslagen op een uiterst compact oppervlak met snelle toegangstijden en maximale bescherming voor materialen en mensen. Remmert biedt ook opslagsystemen met variabele opslagniveaus voor vlakke goederen en objecten met grote volumes zoals gelaste samenstellingen of machineonderdelen. Op de beursstand (Hal 3, Stand C14) zal Remmert ook demonstreren hoe opslagsystemen en materiaalstromen in een vroeg stadium van de ontwikkeling virtueel tot in detail kunnen worden gesimuleerd met behulp van moderne 3D-lay-outtools.
Een bijzonder hoogtepunt zijn energie-efficiënte opslag- en ophaalmachines, die het totale energieverbruik aanzienlijk verlagen door recuperatie (energieterugwinning). Vooral in tijden van stijgende energieprijzen is dit een steeds belangrijker argument om over te schakelen op energie-efficiënte magazijntechnologie. Een rekentool laat zien hoeveel kWh, energiekosten en CO2-equivalenten gebruikers per jaar kunnen besparen.
Met “Integrated Solutions” presenteert Remmert ook zijn volgende generatie softwareoplossingen. Bezoekers aan de Remmert-stand kunnen een eerste blik werpen op het volledig herziene WMS. Naast de geïntegreerde materiaalstroomcontrole biedt het nieuwe magazijnbeheersysteem tal van andere functies die op een gebruiksvriendelijke manier worden weergegeven op elk scherm, van de monitor tot de handheld. De software is vanaf de basis modulair opgebouwd, zodat het systeem kan worden aangepast aan het beoogde gebruik. Extra functies en integraties met andere IT-systemen kunnen snel en eenvoudig worden toegevoegd. Het nieuwe systeem belooft een aanzienlijke tijdsbesparing tijdens de inbedrijfstelling en een gemakkelijke gewenning van het bedienend personeel.
Met myRemmert staat ook een servicetool in de startblokken die het snelle en proactieve onderhoud van Remmert-systemen optimaal ondersteunt. De exacte status van de systemen wordt gevisualiseerd aan de hand van een groot aantal prestatiegegevens. Veilige toegang tot onderhoud op afstand, individuele lijsten met reserveonderdelen en documentatie, evenals geprioriteerde toegang tot de krachtige Remmert service met een overzicht van alle servicetickets ondersteunen de betrouwbare werking van de systemen.
Neem dan rechtstreeks contact op met Remmert GmbH.