NLFR

Platform voor de metaal- & staalverwerkende industrie
Nieuwe digitale diensten verhogen de productiviteit en beschikbaarheid van werktuigmachines

Nieuwe digitale diensten verhogen de productiviteit en beschikbaarheid van werktuigmachines

EMO 2019, hal 9, stand H50

  • Digital Transformation Consulting CNC voor de ontwikkeling van een digitaliseringsstrategie op maat
  • Verbinding tussen het productienetwerk en netwerken op een hoger niveau, zelfs voor sturingen van derden via Brownfield Connectivity Services

Op de EMO 2019-vakbeurs in Hannover presenteert Siemens zijn laatste nieuwe diensten voor de digitalisering van werktuigmachines. Met Digital Transformation Awareness & Digital Consulting voor Machine Tools biedt Siemens een consultancydienst aan voor de ontwikkeling van een digitaliseringsstrategie op maat. Naast workshops voor de identificatie van actiedomeinen en de ontwikkeling van een digitaliseringsstrategie zorgen doelgroepspecifieke trainingssessies voor diepgaandere inzichten en bevorderen ze een bredere acceptatie van de digitale transformatie.

Met Brownfield Connectivity Services biedt Siemens ook aanvullende diensten aan: via een gateway kunnen gebruikers zowel Sinumerik CNC’s als sturingen en automatiseringsoplossingen van derdeleveranciers verbinden met netwerken op een hoger niveau.

Digital Transformation Awareness & Digital Consulting voor Machine Tools en Brownfield Connectivity Services maken deel uit van de Digital Motion Control Services, waarmee Siemens zijn klanten wil ondersteunen op hun specifieke traject naar digitalisering.

Dankzij Digital Consulting voor Machine Tools kan samen met de klant het optimaliseringspotentieel worden geïdentificeerd. Met de “Digitalization Check as a Service” controleert Siemens of een digitalisering van de machines mogelijk is, waarna er een concreet uitvoeringsplan wordt opgesteld. Wanneer er aan de criteria voor de fase van de “Digitalization Preparation” is voldaan, bestaat de volgende stap uit de “implementatie” van de digitaliseringsoplossing. Met behulp van “Data and Process Analysis” worden vervolgens optimaliseringsmaatregelen geïdentificeerd, zodat de productieprocessen in de “Optimization”-fase gericht kunnen worden verbeterd. Om het aanbod te vervolledigen, verzekert “Maintenance” de hoge beschikbaarheid van machines en systemen. Als instap in de digitale transformatie, neemt het proces van het nieuwe dienstenaanbod Digital Transformation Consulting CNC ongeveer een week in beslag, met inbegrip van voorbereiding en afstemming. De focus ligt hierbij op drie dagen van intensief overleg bij de klant. In deze tijdspanne analyseren de Siemens-experts de bestaande toestand van de productieomgeving van de klant. Vervolgens wordt er een digitaliseringsstrategie ontwikkeld met concrete aanbevelingen voor de optimalisering van de productie.

De Brownfield Connectivity Services ondersteunen de verbinding van sturingen van derden en oudere systemen met netwerken op een hoger niveau. De Siemens-experts werken samen met de klant om de geschikte systeemarchitectuur te definiëren op maat van de specifieke behoeften. Vervolgens wordt de nodige gateway geïnstalleerd op een industriële PC en wordt de vereiste client voor Sinumerik-sturingen op de machine geïnstalleerd. Een gegevensback-up voor en na de installatie is optioneel. Via een Connectivity Maintenance-contract kunnen klanten erop vertrouwen dat hun verbinding up-to-date wordt gehouden door middel van Hotfixes en Service Packs. Met de aangeboden diensten halen klanten voordeel uit een grotere transparantie van hun productieomgeving, de volledige netwerking van alle bestaande productiemachines en de parallelle gegevensoverdracht naar verschillende doelsystemen.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?