Door onze kwaliteit, snelheid en scherpe prijzen is KS Service Center inmiddels een begrip in de markt geworden. Wij weten dat timing een bepalende factor is in de staalbranche.
KS Service Center is voortgekomen uit moederbedrijf KS Profiel,opgericht in 1975. In 2005 wordt een eigen slitter aangeschaft. Hierdoor wordt KS direct ook flexibeler in haar levertijden. Overcapaciteit van de slitter wordt al gauw besteed voor andere staalverwerkende bedrijven.
Een uitgebreid netwerk van staalleveranciers ontstond en in 2010 werd een eigen bedrijfsunit ‘Band en Plaat’ opgericht. Binnen deze unit werken al snel 20 medewerkers die niets anders deed dan het scherp inkopen van staal en het produceren van geslit bandstaal en platen. In 2018 werd ‘Band en Plaat’ verzelfstandigd onder de naam KS Service Center BV.
De nieuwe naam vertegenwoordigt beter het onderscheidend vermogen: duurzame en betrouwbare service. Als volledig zelfstandig opererende onderneming levert KS Service Center inmiddels geslit bandstaal en stalen platen aan meerdere klanten in de Benelux.
Wij staan garant voor de kwaliteit van al onze leveringen. KS Service Center is ISO 9001 en ISO 14001 gecertificeerd, net als al onze staalleveranciers. Wij leveren naar grote tevredenheid aan uiteenlopende hoogwaardige staalverwerkende bedrijven waarmee we langlopende relaties onderhouden.
Kwaliteitsinspectie
Voordat materiaal ons magazijn verlaat, wordt dit onderworpen aan een grondige kwaliteitsinspectie. Op deze manier kunnen we garanderen dat de beste kwaliteit bij u wordt afgeleverd.
Uw verwachtingen willen wij met onze services overtreffen!
Of het nu gaat om een enkele coil of een complexe, doorlopende orderreeks met diverse specificaties. Door uw behoeftes goed te kennen, zijn we in staat om klantgerichte services te bieden, zoals o.a. metaal- en inkoopadvies, verpakkingen, opslag en transport.
Kernwaarden
Betrouwbaar, daadkracht, oplossingsgericht, vakmanschap en samenwerking zijn onze kernwaarden. Vanuit deze waarden werken we hard voor al onze klanten.
Klantgerichte service bieden betekent ook een bijdrage leveren aan een wereld waarin wij samen leven. Daarom staan duurzaamheid en de global goals ook op onze agenda.
Duurzaamheid
Bij KS Service Center streven we uiteraard ook naar een zo minimaal mogelijke afvalstroom. Zo wordt restmateriaal opgehaald door professionele, gecertificeerde dienstverleners, die het op hun beurt volledig recyclen.
Bij organisaties die hun producten en processen zodanig hebben ingericht, dat ze zo optimaal mogelijk bijdragen aan duurzaamheid, kopen we graag in. Denk aan CO2 neutraal geproduceerd staal, zoals Zink Magnesium, of aan staalsoorten die in de meest veeleisende omgevingen een langdurige oppervlaktebescherming bieden tegen slijtage.
Samen energie bewust
Via zonnecollectoren op de daken van onze panden wekken we zoveel mogelijk van ons energieverbruik zelf op. Onze medewerkers stimuleren we om elektrisch te rijden en onze parkeerplaats heeft dan ook meerdere oplaadpunten.
Bovendien wordt ons geslit bandstaal o.a. ingezet voor diverse solarprojecten overal in de wereld.
Op deze wijze werken we energiebewust aan een duurzame wereld.